Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T18:54:22+01:00
Jutro - przysłówek,nieodmienna część mowy.
przyjedzie - czasownik,tryb oznajmujący,os.3 (ona),l.poj,r.żeński,czas przyszły,strona czynna,niedokonany.
do-zaimek
nas-zaimek przymiotny,nieod.część mowy
babcia-rzeczownik,M.kto?,co? ,l.poj,r.żeński,osobowy,żywotny,pospolity,konkretny.
Ola (i od razu Ania bo rozbiór będzie ten sam) - rzeczownik,M.Kto,co? ,l.poj,r.żeński,osobowy,żywotny,własny,konkretny.
2009-12-13T18:59:30+01:00
Jutro przyjedzie do nas babcia.

Jutro- przysłówek
przyjedzie- czasownik
do- przyimek
nas-
babcia- rzeczownik

Ola i Ania były wczoraj w kinie.

Ola- rzeczownik
i-spójnik
Ania-rzeczownik
były- czasownik
wczoraj- przysłówek
w- przyimek
kinie- rzeczownik

Lubię grać na komputerze.

Lubię- czasownik
grać- bezokolicznik
na komputerze-przysłówek

Pod stołem leży pies albo kot.

pod-przyimek
stołem- rzeczownik
leży- czasownik
pies- rzeczownik
i- spójnik
kot- rzeczownik