Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:53:48+01:00
1.terroryzm polityczny
2.terroryzm kryminalny
3.terroryzm indywidualny
4.terroryzm zbiorowy

1.np:zamach w Bagdacie gdzie dziesięciu Irakijczyków zginęło, a 40 zostało rannych w wybuchu samochodu- pułapki przy wjeździe do dzielnicy, w której mieszczą się ambasady USA i W. Brytanii, w centrum Bagdadu.
2.porwania dla okupu, niszczenie mienia, sabotaż oraz szantaż np.porwanie kogoś z rodziny biznesmena: tu masz przykład na tej stronie:http://www.wprost.pl/ar/65040/Lowcy-ludzi/
3.zabójstwo konkretnego polityka czy porwanie biznesmena
np. zabójstwo piosenkarki Suzanne Tamim, strona:http://fakty.interia.pl/swiat/news/zabojstwo-piosenkarki-kara-smierci-dla-polityka,1310438
4.ofiarami są przypadkowe osoby np. 11 września na World Trade Center
1 5 1
2009-12-13T19:23:34+01:00
W 2002 roku dokonanych zostało 5.301 ataków terrorystycznych wymierzonych przeciwko Izraelowi; zginęło w nich 451 osób. W 2003 roku dokonanych zostało 3.838 ataków terrorystycznych wymierzonych przeciwko Izraelowi; zginęło w nich 213 osób. Z tego zestawienia widać, że w ubiegłym roku liczba zamachów zmniejszyła się o około 30%.
Policja izraelska dokłada wszelkich starań, aby udaremnić jak największą ilość ataków. O ogromie tej pracy świadczy to, że sygnały o zamierzonych atakach otrzymuje ona przeciętnie 40 razy dziennie.
A oto przykłady poczynań antyterrorystycznych:
- W grudniu 2003 roku wykryto infrastrukturę terrorystów Hamasu, którzy byli sprawcami ataków bombowych w Ramallah i Binyamin z 22 ofiarami śmiertelnymi. W grudniu aresztowano terrorystę i osobę go transportującą dla dokonania ataku Tanzim w miejscowości Rosh Ha'ayin.
- W listopadzie aresztowano trzech terrorystów Islamskiego Dżihadu stacjonujących w Nablusie.
- W czerwcu aresztowano trzech terrorystów przewożących potężny ładunek wybuchowy, który miał być zdetonowany na rynku miasta Petah Tikva.
- W czerwcu unieszkodliwiono dwóch terrorystów wiozących materiały wybuchowe, które miały być zdetonowane w Hajfie.
- W lutym wykryto dwa ogniwa Hamasu w Betlejem, przygotowujące serię zamachów, łącznie z zamachem na premiera Ariela Szarona. Byli oni odpowiedzialni za zamach bombowy w 2002 roku w południowej Jerozolimie, w sąsiedztwie Kiriat Menachem.
2 2 2