Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:58:31+01:00
Jagienka - bohaterka Krzyżaków Henryka Sienkiewicza - była córką Zycha ze Zgorzelic. Bardzo wcześnie osierociła ją matka
- dziewczynka miała tylko 12 lat. Od tej pory musiała dbać nie tylko o siebie, ale i o rodzeństwo, i całe gospodarstwo. A radziła sobie doskonale. Choć miała zaledwie 15 lat, świetnie prowadziła gospodarstwo, które ojciec zostawił jej pod opieką, kiedy wyjeżdżał na wojnę. Jagienka była skrzętną i zapobiegliwą gospodynią. Zbyszko, a zwłaszcza Maćko byli pod wrażeniem tej energicznej i zaradnej panny. Starszy z rycerzy marzył, by to ona stała się gospodynią w Bogdańcu.
To urodziwa dziewczyna. Ojciec wychowywał ją trochę po męsku, mimo to była pełna wdzięku i uroku. Lubiła jeździć konno, chodzić na polowania, pływać, a to sprawiło, że była bardzo zgrabna. Biła od niej energia. To szczupła, dosyć wysoka dziewczyna, z cerą „jak dojrzałe jabłko”. Duże niebieskie oczy i długi, gruby warkocz, a do tego radosny uśmiech. Po prostu siła i młodość.
2009-12-13T19:03:30+01:00
Była ona córką Zycha i Małgorzaty ze Zgorzelic, najstarsza wśród licznego rodzeństwa. Wcześnie osierocona w wieku ośmiu lat,przez matkę i zdana na siebie. Ale nie brak jej było miłości , otaczało ją grono dobrych ludzi. Była ulubienicą znanego i bogatego opata. Kiedy Zbyszko wrócił z wojny miała piętnaście lat i już dwóch ‘’poważnych’’ zalotników. Zbyszko nieco namieszał jej w życiu
Jagna była piękną smukłą kobietą o szerokich ramionach. Twarz miała rumianą, czerwone usta i wielkie niebieskie oczy. Już na pierwszy rzut oka można było poznać, że nie jest to kobieta typowo delikatna lecz charyzmatyczna i pełna wdzięku. Jagienka stanowiła idealną kandydatkę na żonę każdego rycerza: szlachetnego pochodzenia, urodziwa, zdrowa, silna, gospodarcza, zaradna, a przede wszystkim zdolna do wydania potomstwa, stanowi gwarancje ciągłości rycerskiego rodu.