Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T17:36:07+02:00
15²=(2/3x)²+(1/2x)²
225=4/9x²+1/4x² /*36
225=16x²+9x²
25x²=225 /:25
x²=9
x=√9=3

15+3+2/3*3=18+2=20cm
2009-09-08T17:37:32+02:00
15 razy 2 = 30
15 :3 =5
30 +5=35
Obwód wynosi 35 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T17:38:45+02:00
Z twierdzenia Pitagorasa. Podstawę oznaczamy jako a, wysokość to 2/3a:
(2/3a)² + a² = 225
4/9a² + a² = 225
a² = 2025/13
a = 45/√13 = 45√13/13
Obwód: 30 + 45√13/13