Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T19:15:42+01:00
A1 - liczba masowa jednego z izotopów
A2 - liczna masowa drugiego z izotopów
x i y - zawartości procentowe poszczególnych izotopów

69,72u=(69*x + 71*y)/100%

x+y = 100%

x= 100%-y
69,72u = (69{100%-y}+71y)/100%
69,72u= (6900-69y+71y)/100 //*100
6972 = 6900 +2y
2y=72/2
y = 36 % Gal 71
x= 100-36=64 % gal 69



14 4 14
2009-12-13T19:18:19+01:00
69,72 = 69*C₁ + 71*C₂ / 100
C₁+C₂ = 100

6972 = 69C₁ + 71C₂
C₂ = 100 - C₁

6972 = 69C₁ + 71(100 - C₁)
6972 - 7100 = 69C₁ - 71C₁
2C₁ = 128
C₁ = 64%

C₂ = 100% - 64% = 36%

Odp. Gal naturalny zawiera 64% ₆₉Ga i 36% ₇₁Ga.

6 5 6