Odpowiedzi

2009-12-13T19:17:26+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:19:29+01:00
Ciało o masie 10 kg spada z wysokości 20m. Jaka jest wartosć Ek [ energia
potencjalna ] tego ciala gdy znajdzie sie ono na wysokosci 5m?

Dane:
m=10 kg
h1=20m
h2=5m
g=10m/s2

Ep1 = mgh1
Ep1 = 10 kg * 20m * 10m/s2
Ep1 = 2000 J

Ep2 = mgh2
Ep2 = 10kg * 10m/s2 * 5m
Ep2 = 500 J

Kolega powyżej źle rozwiązał, ponieważ jednostką energi jest J(dżul) , a nie N (newton)
1 5 1
2009-12-13T19:23:06+01:00
Ek₁= Ep₂
m=10 kg
h=5m
g= 10 m/s²

Ep= m×g×h
Ek= 10 kg× 5m× 10m/s²= 500 J