Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T19:20:14+01:00
Liczba atomowa (Z) oznacza liczbę protonow lub elektronow

Z=liczba elektronow=liczba protonow=ladunek jądra
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T19:24:24+01:00
Liczba atomowa (Z) oznacza liczbę protonów w jądrze, tak więc też liczbę elektronów w jądrze. (elektrony = protony)

Z = liczba elektronów = liczba protonów = ładunek jądra atomowego

11 2 11