Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:41:02+01:00
Wysokość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego ma długość 8. Krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 45 stopni. Oblicz pole powierzchni bocznej ostrosłupa.

Pb=?
Pb=a²√3)÷4
a=8
Pb=8²√3÷4
Pb=64√3÷4
Pb=16√3

Czy aby na pewno nie trzeba tu obliczyć pola całkowitego??
Jeśli tak to daj znać;p
2009-12-13T20:43:19+01:00

Wysokość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego ma długość 8. Krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 45 stopni. Oblicz pole powierzchni bocznej ostrosłupa.


Pb - pole powierzchni bocznej
a - bok

Pb=?
Pb=a²√3):4
a=8
Pb=8²√3:4
Pb=64√3:4
Pb=16√3

Odp. Pole powierzchni bocznej jest równe 16√3.

2 1 2