Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:24:38+01:00
Jest to zależne od kąta pod jakim promienie słoneczne docierają do powierzchni ziemi.

Pozdro
20 4 20
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T19:24:52+01:00
Przeciez ziemia jest pochylona wzgledem slonca i promienie padaja krzywo i tak w ogole to ziemia ma ksztalt geoidy co nie ;]
10 2 10
i jest spłaszczona w okolicach biegunów
2009-12-13T22:54:56+01:00
Podczas obiegu ziemi wokół słońca , przyjmuje ona różne pozycje . Dlatego raz jest oświetlana pod takim kątem , a raz pod innym . Z tego powodu mamy raz na jednej stronie ziemi lato , na drugiej zime , a później odwrotnie .
19 4 19