1. Czym charakteryzowały się postawy ludzi wobec życia w XVII w. ????
2. które z podanych niżej określeń odnoszą się do sztuki barokowej ?
a) budowle : monumentalne , niskie i przysadziskie , wysokie , strzeliste , surowe w wyrazie , bogato zdobione .
B)wnętrza : pełne przepychu , przeładowane ozdobami , surowe i proste , pozbawione wiekszej liczby ozdób , ozdoby w odpowiedniej proporcji
3 . wyjaśnij , jaka sztuka barokowa służy kościołowi katolickiemu w walce z protestantyzmem .

3

Odpowiedzi

2009-12-13T19:26:11+01:00
1.Ludzie byli ascetami, nie chcieli zyc w przepychu.
2.
a)
monumentalne, wysokie, bogato zdobione
b)
pełne przepychu, przeładowane ozdobami
3.Sztuka jezuicka
1 4 1
2009-12-13T19:28:42+01:00
Postawy ludzi :czasy baroku są okresem wzmożonej pobożności . Niepewność jutra wynikająca z licznych konfliktów , które wystąpiły w Polsce w XVII wieku , sprawiła ,że ludzie bali się o swoje życie . Szukali oparcia w wierze , która dawała im nadzieję

budowle : monumentalne , wysokie , bogato zdobione .

wnętrza : pełne przepychu , przeładowane ozdobami

3. sztuka jezuicka
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:34:55+01:00
1.Ludzie byli ascetami, nie chcieli zyc w przepychu.
2.
a)
monumentalne, wysokie, bogato zdobione
b)
pełne przepychu, przeładowane ozdobami
3.Sztuka jezuicka


mam nadzieje ze ci pomogłem i liczę na naj
12 1 12