Przeprowadzono doświadczenie:
1. CO2
2. CO
3. SO2
4. P4O10
5. SiO2

wszystko połączono z H2O + oranż metylowy

a) W których probówkach zaszły reakcje chemiczne?
b) Wyjaśnij zaobserwowane zmiany.
c) Napisz odpowiednie równania reakcji chemicznych.

proszę o odpowiedzi :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:37:26+01:00
A) 1, 3, 4
b) oranż zabarwił się na czerwono, ze względu na obecność jonów H+


c)
1. CO2 + H20 -> H2CO3 (cząsteczka rozpada się na CO2 i H2O, ale teoretycznie równanie reakcji tak wygląda)
2. CO + H20 - reakcja nie zachodzi, bo CO to tlenek obojętny, a tlenki obojętne nie reagują z wodą
3. SO2 + H2O -> H2SO3 (podobnie jak w pierwszej reakcji -równanie teoretyczne)
4. P4O10 + 2H2O -> 4H3PO4
5. SiO2 + H20 -> nie zachodzi


1 5 1
2009-12-13T19:40:37+01:00
A) reakcje zaszly w probowkach: 1., 3., 4.

b)
1. oranz zabarwil sie na malinowy
2. oranz nie zmienil barwy
3. oranz zabarwil sie na malinowy
4. oranz zabarwil sie na malinowy
5. oranz nie zmienil barwy

c)
1. CO2 + H2O -> H2CO3
2. CO + H2O -> REAKCJA NIE ZACHODZI
3. SO2 + H2O -> H2SO3
4. P4O10 + 6 H2O -> 4 H3PO4
5. SiO2 + H2O -> REAKCJA NIE ZACHODZI
1 1 1