Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:35:22+01:00
Na mapie wykonanej w skali 1:250000 droga łącząca dwie miejscowości ma długość 19 cm. Oblicz długość tej trasy w rzeczywistości. Wyraź ją w kilometrach. Zapisz obliczenia.


1:250000

1cm - 2,5 km
19cm - x km

x= 47,5 km
13 3 13
2009-12-13T19:38:52+01:00
Skala wynosi 1:250000 - jest to skala liczbowa, należy jązmeinić w mianowaną w taki oto sposób:
1:250000
1 cm (na mapie) - (odpowiada) 250000cm (w terenie)
1 cm - 2500 m
1 cm - 2,5 km

Następnie rozwiązujemy zadanie za pomocą proporcji:

1 cm - 2,5 km
19 cm - x

mnożymy na krzyż

x = 19 cm * 2,5 km / 1 cm

cm się skracaja

x = 47,5 km

Odpowiedz: Droga łącząca dwie miejscowości ma długość 47,5 km
10 4 10