Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:42:15+01:00
1 pierwsza szkoła marcina borowicza
2 egzaminy wstepne do gimnazjum w klerykowie
3 stancja u starej przepiórzycy
4 smierc matki
5 niechec do nauki
6 wakcje w domu
7 nowe metody rusyfikacji
8 przyjazn marcina z inspektorem zabielskim
9zycie znadrzej aradka
10 sprzeciw tomasza waleckiego wobec osmieszenia na leksci histori
11 recytownanie przez Zygiera Pana Tadeusza
12 spotknia na górce gontali
13 miłosc marcina do biruty
2009-12-13T19:50:35+01:00
1. Nauka Marcina Borowicza w elementarnej szkole w Owczarach
2. Egzaminy wstępne do gimnazjum w Klerykowie
3. Mieszkanie u „starej Przepiórzycy”
4. Śmierć ukochanej matki
5. Kłopoty Marcina z powodu sztubackiego wybryku (strzelanie z pistoletu).
6. Wakacje w Gawronkach
7. Nowe metody rusyfikacyjne pod dyrekcją Kriestoobriadnikowa i inspektora Zabielskiego.
8. Bezwolne poddanie się Marcina naciskowi rusyfikatorów
9. przyjaźń z inspektorem Zabielskim.
10. Trudności Andrzeja Radka w gimnazjum
11. Pomoc Marcina Borowicza, nawiązanie przyjaźni z Andrzejem Radkiem
12. Wstrząs psychiczny chłopców pod wpływem recytacji przez Bernarda Zygiera Reduty Ordona Adama Mickiewicza.
13. Konspiracyjne spotkania u Mariana Gontali w celu poznawania kultury i literatury polskiej.
14. Miłość Marcina Borowicza do Anny Stogowskiej, zwanej „Birutą”.
15. Ukończenie szkoły, wakacje w Gawronkach.
16. Powrót do Klerykowa
17. rozpacz Marcina z powodu wyjazdu ukochanej z rodziną w głąb Rosji.
18. Pomocna dłoń Andrzeja Radka.