A)Podkreśl te liczby, które są drugą potęgą (kwadratem) pewnej liczby naturalnej.
(wypisz tylko te liczby z tych co zaraz podam):
Liczby:
1,25,4,6,2,28,125,8,444,169,1000.

Odpowiedź z wytłumaczeniem dlaczego właśnie te liczby.

b)Podkreśl te liczby, które są trzecią potęgą (sześcianem) pewnej liczby naturalnej.
(wypisz tylko te liczby z tych co zaraz podam):
Liczby:121, 125, 9, 8, 4, 64, 100, 27, 128,512

Odpowiedź z wytłumaczeniem dlaczego właśnie te liczby.
Bez wytłumaczenia nie akceptuję!

3

Odpowiedzi

2009-09-08T17:56:36+02:00
A)
1 bo 1*1=1,25 bo 5*5=25,4 bo 2*2=4
b) 125, bo 5*5*5=125, 8 bo 2*2*2=8, 64 bo 4*4*4=64, 512 bo 8*8*8=512
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T17:57:37+02:00
Poniewaz mozna wyciagnac całosc z jej pierwiastka
a)
√1=1
√254 nie
√6 nie
√2 nie
√28 nie
√125 nie
√8 nie
√444 nie
√169=13
√1000 nie

b)
∛121 nie
∛125=5
∛9 nie
∛8 =2
∛4 nie
∛64=4
∛100 nie
∛27=3
∛128 nie
∛512=8
2009-09-08T18:04:10+02:00
A) 1 (1*2), 4(2*2), 25 (5*2), 169 (13*2)

b) 125(5*3), 8 (2*3), 64 (4*3) 27 (3*3), 512 (8*3)

tlumaczenia:

a) pierwiastek 2 stopnia każdej z podkreślonej liczby jest liczbą naturalną.

b) pierwiastek 3 stopnia każdej z podkreślonej liczby jest liczbą naturalna.