W skład mieszaniny powietrza wchodza azot tlen i inne gazy(w tym szlachetne)
azot-78%
tlen-21%
inne gazy 1%
ile tlenu znajduje się w 3 kg powietrza?
ile azotu jest w 7 dag powietrza
jaki procent zawartosci tlenu w powietrzu stanowią inne gazy?
odpowiedz podaj z dokladnoscią do 1 g.

2

Odpowiedzi

2009-12-13T19:55:02+01:00
A) 3kg x 21%= 0,63kg=630g
b) 7dag x 78%= 5,46dag= 54,6g
c) hhmmm..., a tego nie jestem pewien, chyba trzeba pliczyć ile to 1% z 78
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:05:20+01:00
Ile tlenu znajduje się w 3 kg powietrza?
Rozwiązanie:
3×0,21=0,63
Odp: W 3kg powietrza znajduje się 0,63kg tlenu.

ile azotu jest w 7 dag powietrza?
rozwiązanie:
7dag=70g
70×0.78=54,6
Odp: W 7dag powietrza jest 54,6g azotu.

jaki procent zawartosci tlenu w powietrzu stanowią inne gazy?
odpowiedz podaj z dokladnoscią do 1 g.
Rozwiązanie:
0,79÷0,21×100%≈376%
1kg=1000g
1000×0,79=790
Odp: Pozostałe gazy stanowią ok.376% zawartości tlenu w powietrzu, czyli 790g.
1 5 1