Witam . !! ;*

Ustal ,na podstawie podanych informacji, nazwę i wzór sumaryczny pewnego kwasu tlenowego:
-kwas ten jest zbudowany z sześciu atomów;
-niemetal, od którego kwas ten bierze nazwę , leży w 3. okresie układu okresowego pierwiastków chemicznych;
-wartościowość tego niemetalu w kwasie wynosi IV;
- masa cząsteczkowa tego kwasu wynosi 82 u.

Nazwa kwasu ........................... Wzór sumaryczny ......................

Prosze o Pomoc;* z góry dziękuje .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:49:26+01:00
2009-12-13T19:53:11+01:00
H₂SO₃, ponieważ jest zbudowany z 6 atomów. Nie H₂SO₄. A po za tym reszta kwasowa jest IV wartościowa NIE VI xD
12 3 12