Planując 4 tygodniowe wakacje rodzina Kowalskich przeznaczyła pewną kwotę na wyżywienie.W 1-szym tygodniu wydali 30 % zaplanowanej kwoty. W 2-gim tygodniu o 60 zł mniej niż w 1-szym. W 3-cim połowę reszty pieniędzy. Na 4-ty zostało 270 zł. Oblicz kwotę którą rodzina przeznaczyła na wyżywnienie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:02:39+01:00
30%x+30%x-60+50%(x-60%x-60)+270=x
60%x+50%x-30%x-30+270=x
80%x-x=-240
-20%x=-240
x=1200zł
Odp.Rodzina przeznaczyła 1200zł na wyrzywienie
1 5 1
2009-12-13T20:18:26+01:00
0,3x - wydali w I tyg.
0,3x - 60 - wydali w II tyg.
x - [0,3x + (0,3x - 60)] - zost.po II tyg.
0,5 [x - (0,3x + (0,3x - 60)) - wyd. w III tyg.
270 - wyd. w IV tyg.

0,3x+0,3x-60+ 0,5 [x - (0,3x + (0,3x - 60))] +270 = x
0,6x - 60+0,5(x-0,6x+60) +270 = x
06x - 60+0,5x(0,4x+60)+270 = x
0,6x-60+0,2x+30+270 = x
0,8x+240 = x
240 = x-0,8x = 0,2x
x = 240/0,2
x = 1200

Kowalscy przeznaczyli na wyżywienie 1200zł
2 2 2