Mam takie zadanko:
Siatka tenisowa ma wysokość 0,9 m. Serwujący zawodnik stoi 12 m od siatki i uderza piłkę znajdującą się na wysokości 2,7 m. W jakiej najbliższej odległości od siatki może upaść piłka na boisko przeciwnika. Jeżeli przyjmiemy, że zaserwowana piłka leci po linii prostej?

2

Odpowiedzi

2009-12-13T20:00:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:01:10+01:00
2,7 0,9
--------- = ----------
12 + x x



2,7x =0.9 * (12+x)

2,7x= 10.8 + 0.9x
2,7x - 0,9x= 10.8
1,8x=10,8
x=6

odp.6 m od siatki