Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:04:27+01:00
Kąty ASB i CSD są wierzchołkowe, a więc są równe. Stąd, z danych zadania i cechy bkb przystawania trójkątów trójkąty ABS i DSC są przystające. Dalej kąt ABD = kątowi CDA. Na podstawie tw. odwrotnego do tw. o dwóch prostych przeciętych trzecią AB||CD. W ten sam sposób dowodzi się, że BC||DA.
14 3 14
2009-12-13T20:04:45+01:00
Od miejsca przecięcia się 2 przekątnych : wbij nóżkę cyrkla i rozłoź do długośći, żeby wpadało w wierzchołek i w drogą stronę to samo. Tak z dwiema przekątnymi.

Lub po prostu zmierz linijką. :)


Proszę o najlepszą:)
21 1 21
2009-12-13T20:07:50+01:00
Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale:

Weź cyrkiel wbij w wierzchołek równoległoboka następnie zrób okrąg którego promień będzie sięgała więcej niż połowa przekątnej następnie zrób kolejny okrąg z drugiego wierzchołka (nie zmieniając rozwartości cyrkla!!) tam gdzie się przetną okręgi (będą 2 punkty!!) połącz je ze sobą a przetną się w centralnej części promieniu ruwnoległoboka
12 2 12