Uzupełnij zdania.
Promieniotwórczość naturalna jest to zjawisko samorzutnego ......... atomów połączone z emisją ................... B (beta) i V (gamma). Jądra helu, czyli cząstki o ładunku dodatnim i masie równej 4 u, to inaczej ...........
Elektrony, czyli ............., zostały odkryte przez J.J. Thomsona. Promienie ........... to krótkofalowe promieniowanie elektromagnetyczne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:14:15+01:00
Promieniotwórczość naturalna jest to zjawisko samorzutnego ...rozpadu...... atomów połączone z emisją ......cząsteczek............. B (beta) i V (gamma). Jądra helu, czyli cząstki o ładunku dodatnim i masie równej 4 u, to inaczej ...protony........
Elektrony, czyli .....ładunki ujemne........, zostały odkryte przez J.J. Thomsona. Promienie .....sztuczne...... to krótkofalowe promieniowanie elektromagnetyczne.
36 3 36
2009-12-13T20:15:43+01:00
1) rozpadu
2) cząstek alfa
3) promieniowanie alfa
4) negaton
5) gamma
15 4 15