Odpowiedzi

2009-09-08T18:20:07+02:00
Ferdynand Magellan- Hiszpan ur. wiosną 1480r.
Był portugalskim żeglarz w służbie hiszpańskiej, odkrywca i morski podróżnik.
Jako pierwszy człowiek opłyną ziemię do okoła. Zginął 27 kwietnia 1521 zabity przez mieszkańców wyspy Mactan w Archipelagu Filipińskim (został spałowany na śmierć).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T18:50:45+02:00
Kolumb Krzysztof 1451-1506 żeglarz genueński w służbie hiszpańskiej ,który w 1492 dotarł do wysp archipelagu Bahama i wielkich Antyli, a w ciągu następnych 3 wypraw zbadał karaibskie wybrzeże Ameryki Środkowej i Południowej choć do końca życia myślałm ,że dotarł do Azji ,jego odkrycie zapoczątkowało podbój Nowego Świata .
Gama Vasco da ok.1460-1524 żeglarz portugalski , w 1497 wyruszył w poszukiwaniu drogi do Indii, opływając Afrykę ,sukces jego wyprawy umożliwił budowę portugalskiego imperium handlowego nad Oceanem Indyjskim.
Magellan Ferdynand ok. 1480-1521 żeglarz portugalski , w 1519 wyruszył na czele hiszpańskiej wyprawy z zamiarem opłynięcia świata , chociaż sam zginą na Filipinach w walce z tubylcami, wyprawa zakończyła się w 1522r pierwszym w dziejach okrążeniem globu.