Odpowiedzi

2009-12-13T20:17:28+01:00
Wyznacz największą i najmniejszą wartość
funkcji f(x)=4(x-2)(x+1) w przedziale <-1,4>
f(x)=4x²+4x-8x-8= 4x²-4x-8
xw=-b/2a
xw=4/8=½
f(½)==-7
f(-1)=4+4-8=0
f(4)=64-16-8=40
ymin=-7dlax=½
ymax=40dlax=4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:21:16+01:00
F(x)=4(x-2)(x+1) <-1,4>
f(x)=4x²-4x-8

Δ=b²-4ac
Δ=144

p=-b/2a
p=1/2 -miesci sie w przedziale

q=-144/4a
q=-36 - najmniejsza

y= 4+4-8 -dla x = -1
y=64-16-8=40 dla x = 4 - najwieksza wartosc
2009-12-13T20:29:53+01:00
F(x)=4(x-2)(x+1)
f(x)=4(x^2+x-2x-2)
f(x)=4x^2+4x-8x-8
f(x)=4x^2-4x-8

p=-b/2a
p=4/8
p=0,5

p należy do przedziału <-1;4>

delta=b^2-4ac
delta=4^2-4*4*(-8)
delta=16+128
delta=144

q=-delta/4a
q=144/4*4
q=144/16
q=9

f(-1)=(4*(-1))^2-4*(-1)-8
f(-1)=-4^2+4-8
f(-1)=16-4
f(-1)=12

f(4)=(4*4)^2-4*4-8
f(4)=16^2-16-8
f(4)=256-24
f(4)=232

Szukamy teraz wartości największej i najmniejszej z pośród
q, f(-1), f(4)

Wartością największą jest f(4)=232
Wartością najmniejszą jest q=9