Odpowiedzi

2009-12-13T20:19:08+01:00
64,20 zł-7% =59,70zł - cena bez podatku

59,7+22%=72,84zł - cena po podwyzszeniu podatku

59,7zł---> 100%
72,84---> x%

x=122%

122%-100%=22%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:20:32+01:00
Niestety powyższe rozwiązanie błędne ... rażący brak wiedzy, jak ktoś nie umie rozwiązać zadania to się za nie nie bierze, a nie jeszcze złą odpowiedź komuś podaje ;/

x - cena towaru bez vat
1,07 x = 64,20 /:1,07
x = 60


a) 60 * 1,22 = 73,20 zł

b) 73,20 - 64,20 / 64,20 = 0,14 = 14%
2 1 2