Hej. Prosze o odpowiedź na pytanie z WOS-u bo nie za dobrze sobie radze z tym przedmiotem ;D A pytanie brzmi : Wymień czynniki, które kształtują osobowość człowieka. Nigdzie w necie nie moge znaleźć ani w mojej książce. Może i źle szukam, ale plis pomóżcie ;)


Wymień czynniki, które kształtują osobowość człowieka.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T18:13:03+02:00
Osobowość człowieka kształtują takie czynniki jak:
- geny,
- kultura,
- wychowanie,
- społeczeństwo,
- przeżyte doświadczenia,
- i in.
2009-09-08T18:15:46+02:00
1.Aktywność własna
2.Środowisko biologiczne i społeczne
3.Role społeczne
4.Osoby znaczące
5.Przejmowanie wzorów
6.Rola oddziaływań wychowawczych
2009-09-08T18:56:04+02:00
Wydaje mi się, że osobowość na pewno kształtuje: -społeczeństwo, w którym dana osoba się znajduje, czyli rodzina, przyjaciele, znajomi
-kultura, czyli książki, gazety, kino
- środowisko szkolne czyli nauczyciele, wychowawcy, koledzy