Prędkość, droga czas.


3 zadania.

1.Jeden z największych dzikich kotów pokonuję drogę 82,5 km w czasie 45 minut.Oblicz z jaką prędkością biegnie ten kot.

2.W 1938 roku w Niemczech ustanowiono rekord prędkości samochodu uzyskując prędkość 432,6 km/h.Oblicz w jakim czasie samochód przejedzie trasę 72,1 km.

3.Dwaj rowerzyści wyjechali naprzeciw siebie w tym samym czasie z miejscowości A i B odległych o 132 km.Po jakim czasie spotkają się, jeśli prędkość jednego z nich wynosi 18 km/h, a drugiego 15 km/h.

2

Odpowiedzi

2009-12-13T20:33:21+01:00
1.
s=82,5km =82500m
t=45min= 2700 s
v=s/t
v=82500/2700
v=30,6 m/s


2.
v=432,6km/h=121,22m/s
s=72,1 km=72100
t=s/v
t=(w przybliżeniu) 595s= 9,9min

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:32:31+01:00
1. V = s/t
s = 82,5 km
t = 45 min
V = 82,5 / 45
V = 1, 9 km/min
Odp: Kot biegnie z predkoscia 1,9 km/min

2. V = 432,6 km/h
s = 72,1 km
v = s/t --> t = s/V
t = 72,1 / 432, 6
t = 0,16 h

4 2 4