Podłoga w kuchni ma kształt prostokata. Jego obwód wynosi 14 m, a jego dłudość 4 m . Ile metrów kwadratowych terakoty potrzeba na wyłożenie podłogi w kuchni ? W obliczeniach należy uwzględnić 10 % terakoty więcej (cześć płytek trzeba przecinać i nie są w pełni wykorzystywane ). Jaki jest koszt zakupu terakoty jezeli cena 1 m² wynosi 65 zł ?

3

Odpowiedzi

2009-12-13T20:32:37+01:00
Pole prostokąta ma 28m2
do tego dodaje 10% z 28m2= 2,8m2
28m2+2,8m2= 30,8m2

WIĘC

30,8m2* 65zł= 2002zł

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:32:42+01:00
A = 4 m
Obw = 14 m
Obw = 2a + 2b
14 = 2*4 + 2b
14 = 8 + 2b /-8
6 = 2b / :2
b = 3 m

P = a * b
P = 3 * 4 = 12 m²

10 % * 12 = 0,1 * 12 = 1,2 m²

12 + 1,2 = 13,2 m² → tyle terakoty potrzeba

Cena zakupu:

13,2 *65 = 858 zł

odp. Na wyłożenie podłogi potrzeba 13,2 m² terakoty która będzie kosztowała 858 zł.

Liczę na naj ;D
2009-12-13T20:35:28+01:00
A - 4m
b - 3m

Pole = 4m x 3m = 12m kw.

10% z 12m = 1,2m
12m + 1,2m = 13,2m kw.

65 x 13,2 = 858 zł

Odp.: Potrzeba 13,2m kw. terakoty. Kosz zakupu wyniesie 858 zł.