Zad1
Ojciec ma obecnie 40 lat,a syn 10 lat.Ile lat musi upłynąć ,aby ojciec był trzy razy starszy od syna?Za ile lat ojciec bedzie dwa razy starszy od syna?

zad2
W klasie jest 26 uczniów.Ilu jest wśród nich chłopców, a ile dziewcząt, jeśli połowa liczby wszystkich chłopców równa się 4/5 liczby dziewczynek?

Zad3
Obwód pewnego prostokąta jest równy 16 cm.Jeżeli długość jednego z boków zmniejszymy o 1 cm,a długość drugiego zwiększymy o 1 cm,to otrzymamy kwadrat.Olicz długości boków tego prostokąta.

3

Odpowiedzi

2009-12-13T20:43:19+01:00
1.
5 lat, za 20 lat
2.
16 chłopców i 10 dziewczynek
3.3 i 5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:48:31+01:00
Zad1
Ojciec ma obecnie 40 lat,a syn 10 lat.Ile lat musi upłynąć ,aby ojciec był trzy razy starszy od syna?Za ile lat ojciec bedzie dwa razy starszy od syna?

x -ilość lat jaka musi upłynąć
40+x=3(x+10)
40+x=3x+30
x-3x=30-40
-2x=-10 /*(-1)
2x=10
x=5

Za 5 lat ojciec będzie 3 razy starszy od syna

40+x=2(x+10)
40+x=2x+20
x-2x=20-40
-x=-20 /*(-1)
x=20
Za 20 lat ojciec będzie 2 razy starszy od syna

zad2
W klasie jest 26 uczniów.Ilu jest wśród nich chłopców, a ile dziewcząt, jeśli połowa liczby wszystkich chłopców równa się 4/5 liczby dziewczynek?

x- dziewczęta
y- chłopcy

x+y=26
1/2y=4/5x

x+y=26
y=4/5x*2

x+y=26
y=8/5x

x+8/5x=26
y=8/5x

13/5x=26
y=8/5x

x=10
y=8/5*10

x=10
y=16

W klasie jest 10 dziewcząt i 16 chłopców

Zad3
Obwód pewnego prostokąta jest równy 16 cm.Jeżeli długość jednego z boków zmniejszymy o 1 cm,a długość drugiego zwiększymy o 1 cm,to otrzymamy kwadrat.Olicz długości boków tego prostokąta.

Ob=16
Ob=2a+2b
16=2(a+b)
8=a+b

a-1=b+1
a-b=2
a=2+b

8=2+b+b
6=2b
b=3
a=2+b
a=5
Boki mają długości 5 i 3 cm
2009-12-14T01:39:30+01:00
ZAD 1
40+x=3(x+10)
40+x=3x+30
-2x=-10 /:(-2)
x=5

Ojciec będzie 3 razy starszy od syna za 5 lat.

40+x=2(x+10)
40+x=2x+20
-x=-20
x=20

Za 20 lat ociec będzie 2 razy starszy od syna.


ZAD 2
x- liczba dziewczynek
y- liczba chłopców

x+y=26
½y=⅘x

x+y=26
0,5y=0,8x /:(0,5)

x+y=26
y=1,6x

x+1,6x=26
y=1,6x

2,6x=26 /:(2,6)
y=1,6x

x=10
y=1,6 * 10

x=10
y=16

Odp. Dziewczynek było 10, chłopców 16.


Zad 3
Ob=16
Ob=2a+2b
2a+2b=16 /:2
a+b=8

a-1=b+1
a-b=2
a=2+b

2+b+b=8
2b=6 /:2
b=3

a=2+b
a=5
Odp. Boki prostokąta mają 3cm i 5cm.

POZDRAWIAM :)