Działka ma kształt prostokąta którego szerokośc wynosi 28 metrów a długosc jest 2 razy wieksza trzy czwarte przeznaczona na warzywa a pozostała na pasiekę .Ile arów działki przeznaczona na pasieke prosze o szybką odpowiedz szybko plisa

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:43:17+01:00
Szerokość = 28m
długość = 2*28m= 56m

P = 28m*56m = 1568m² (tyle ma działka)
3/4 x 1568m² = 1176m² (tyle przeznaczono na warzywa)
1568m²-1176m²= 392m²
1ar (a) = 100m²
392/100 = 3,92
Na pasiekę przeznaczono 3,92a działki.
2009-12-13T20:44:18+01:00
28m*26m=1568m2

1568m2-100%
x-25%

x=1568m2*25%
------------------
100%

x=392m2

392m2=3,92a
2009-12-13T20:47:13+01:00
28m - szerokość
2x28m -długość
kształt - prostokąt
3/4 - warzywa
1/4 - pasieka
całe pole - 56x28 = 1568m2
pasieka - 1568m2 x 1/4 = 392m2
392m2 = 3,92a

Legenda m2 - metry kwadratowe ;)

Odp. Na pasiekę przeznaczono 3,92ary Pozdro