Przez pierwotne uzwojenie transformatora płynie prąd o natężeniu skutecznym I 1= 0,2 A pod napięciem U1= 220V. Ile wynosi wartość skutecznego natężenia prądu I2 we wtórnym uzwojeniu, jeżeli napięcie na nim wynosi U2= 8V? Straty energii pomijamy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:48:19+01:00
Dane:
U1 = 220V; I1 = 0,2 A; U2 = 8v

Szukane:
I2 =?

U1/U2 = I2/I1
I2 = (I1*U1)/U2
I2 = 44/8
I2 = 5,5 (A)

Odp. Natężenie na uzwojeniu wtórnym wynosi 5,5 A
5 5 5
2009-12-13T20:48:22+01:00
I 1 = 0,2 A
U1 = 220 V
U2 = 8 V
-------------
I2 = ?
U1/ U2 = I2/I1
220 V/ 8 V = I2/ 0,2 A ----> I2 = [220 V*0,2 A]/ 8 V = 44/8 A =
= 5,5 A
2 3 2
2009-12-13T20:51:04+01:00
Dane
I1=0,2A
U1=220V
U2=8V

Szukane I2=?

przekładnia tranbsformatora
U1/U2=I2/I1=k

k=220/8=27,5

I2/I1=k

I2=I1*k
I2=0,2*27,5
I2=5,5 A
3 3 3