Odpowiedzi

2009-12-13T20:49:33+01:00
30cm -1:x
50km-1:1

1:1 *30cm = 1:x * 50km
30cm = 1/x * 50000m

30cm=1/x *5000000cm |*x

30cm *x = 5000000cm

x=5000000:30
x= 1666666

1:166666
2009-12-13T20:49:25+01:00
1cm - x km
30cm - 50km
30x=50
x=50/30
x=1²/₃
czyli:
1cm to 1²/₃ km w zaokrągleniu to 1cm≈1,(6)≈1,666667km

Skala mapy:
1cm : 1,666667 km
1cm : 1666,667 m
1cm : 166666,7 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:26:15+01:00
A-b 30 cm, 50 km - Jaka jest skala mapy?

1cm ---------- x
30cm ---------- 50km

1cm * 50km
x= ---------------
30cm

lub

x= 1cm*50km/30cm

centymetry skracasz, tak zapisujesz:

x=1*50km/30
x=1,6km

a skala to:

1:160000