Odpowiedzi

2009-09-08T18:41:25+02:00

1/3x+1/4x+5+10=x /*12
4x+3x+60+120=12x
4x+3x-12x= -120-60
-5x= -180 /:(-5)
x=36 36-wszystkie śliwki

śliwki Bolka 1/3*36=12
śliwki lolka 1/4*36=9 9+5=14
śliwki Olka 10
12+14+10=36

Odp. Podział nie był sprawiedliwy
nie wiem jak napisać na klawiaturze ułamek zwykły więc pisałam 1/3-jedna tzrecia(ułamek zwykły)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T20:28:22+02:00
Bolek dostał ⅓ wszystkich czyli: ⅓x
Lolek dostał ¼reszty i jeszcze 5 czyli: ¼*⅔x=1/6x +5
Olek 10

⅓x+⅙x+5+10=x /*6
2x+x+30+60=6x
3x=90
x=30

Bolek dostał 10
Lolek też 10
Olek tez 10
podział był sprawiedliwy

pozdrawiam
mat21