Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:55:03+01:00
Znaczenie w przyrodzie
* są pokarmem dla wielu zwierząt;
* niektóre są żywicielami pośrednimi dla pasożytów;
* są mułożercami i go przeorują;
* tworzą kolonie pokrywające kamienie, rośliny, podwodne korzenie;
* są wskaźnikiem stopnia czystości wód;

Znaczenie w gospodarce człowieka:
* wiele mięczaków jest jadalnych;
* skójki są karmą dla trzody chlewnej;
* są wskaźnikiem stopnia czystości wód;
* mają znaczenie w różnych dziedzinach nauki, między innymi: paleontologii i geologii;
* niektóre gatunki produkują perły tzw. perłopławy;
* hodowla małż palowych, które są środkiem spożywczym, mogą też być przynętą rybacką, paszą lub nawozem.
12 4 12
2009-12-13T20:55:19+01:00
Znaczenie w przyrodzie:
- przeorują muł (powoli w nim wędrując)
- pełnią rolę mułożerców
- wskaźniki czystości wód (skójka)
- pożywienie dla ryb i kaczek
- pokrywają rośliny, kamienie, drewno(racicznica)
- pojawiły się niemal we wszystkich dorzeczach Europy, zamieszkują wielkie obszary
- drążą głębokie korytarze w kamieniu lub w drewnie (skałotocz daktylowy), światło tych korytarzy wyścieła warstwą węglanu wapnia (świdrak okrętowy)
- małe rybki różanki składają ikrę do jamy płaszczowej szczeżui wielkiej, larwy rozwijają się
wewnątrz małża
9 4 9