W sklepie ze sprzetem AGD pralka kosztowala 1150zl. Sprzedawca obnizyl cene pralki o 22%, a po miesiacu podwyzszyl jej cene o 10%. Ile kosztowala ostatecznie pralka? prosze z obliczeniami.

W liceum 45% uczniow chodzi do klas o profilu matematyczno-przyrodniczym a reszta do humanistycznych. Ilu uczniow uczeszca do klas humanistycznych, jezeli w calej placowce uczy sie 500 osob?

3

Odpowiedzi

2009-12-13T20:57:46+01:00
1150-22/100*1150=897
897+10/100*897=986,7 odp.986,7


500*45%=225
500-225=275 odp.275
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:00:14+01:00
W sklepie ze sprzetem AGD pralka kosztowala 1150zl. Sprzedawca obnizyl cene pralki o 22%, a po miesiacu podwyzszyl jej cene o 10%. Ile kosztowala ostatecznie pralka? prosze z obliczeniami.

1150-0,22*1150=1150-253=897 cena pralki po obniżce o 22 %

897+0,1*897=897+89,7=986,7 cena pralki po podwyżce o 10 %

Pralka ostatecznie kosztowała 986,70 zł.

W liceum 45% uczniow chodzi do klas o profilu matematyczno-przyrodniczym a reszta do humanistycznych. Ilu uczniow uczeszca do klas humanistycznych, jezeli w calej placowce uczy sie 500 osob?

100%-45%=55% uczy się w klasach o profilu humanistycznym

500 osób ------to-----100%
x osób ------to----- 55%

x=(500*55%)/100%=275
Do klas humanistycznych uczęszcza 275 uczniów
1 5 1
2009-12-13T21:05:18+01:00
1.
1150 - 0,22*1150 = 1150 - 253 = 897zł
897 + 0,1 * 897 = 897+89,7 = 986,70 zł
Odp. ostatecznie pralka kosztowała 986,70 złotych

2.
500 - 0,45*500 = 500 - 225 = 275
Odp. do klas humanistycznych uczęszcza 275 uczniów.
2 1 2