Miesięczna suma opadów w miesiącu wrzesniu(srednio) w wybranych stacjach meteorologicznych Polski:
hel-opady miesięczne (w m)56
torun-opady miesięczne (w m)43
sniezka-opady miesięczne (w m)108
kielce-opady miesięczne (w m)53
krakow-opady miesięczne (w m)64
nowy targ-opady miesięczne (w m)72
oblicz jaki procent wszystkich opadów stanowią opady:
a) na sniezce b)w toruniu c)w kielcach i krakowie

2

Odpowiedzi

2009-12-13T20:56:58+01:00
Hel - 4875
torun 783465
sniezka 9876546
kielce 2C
kraków - ogórki
nowy targ- bajka
dalej nie wiem bo to dla zerówkaży ja mam aż 80 stopni celciusza ..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:07:51+01:00
Suma wszystkich opadów to:
56+43+108+53+64+72 = 396

a)Śnieżka
396 -- 100%
108 -- x

x=108*100/396
x=27,27%

b)Toruń
396 -- 100%
43 --- x

x=43*100/396
x=10,85%

c)Kielce i Kraków
396 -- 100%
53+64 -- x

x=117*100/396
x=29,54%