Odpowiedzi

2009-12-13T21:10:14+01:00
Atomy składają się z jądra i otaczających to jądro elektronów. W jądrze znajdują się z kolei nukleony: protony i neutrony. Neutrony są cząsteczkami obojętnymi elektrycznie, protony noszą ładunek elektryczny dodatni, zaś elektrony – ujemny.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:12:50+01:00
Atom składa sie z protonów elektronów, nautronów i jądra.

jądro-znajduje się w środku atomu

proton- znajduje się razem z atomem w środku atomu, ma ładunek dodatni
neutron-znajduję się razem z protonem w środku atomu. ma ładunek neutralny.
elektron- krąży na powłokach walencyjnych wokół jądra. ma ładunek ujemny
2 3 2
2009-12-13T21:13:26+01:00
W skaład atomu wchądzi jądro,które składa się z czastek elementarnych protonów i neutronów. Protony mają ładunek +1 natomiat neutrony 0.Neutrony i protony to nukleony.Wokół jądra atomowego krąża elektrony tworzące powłokę elektronową.Ładunek elektronu to -1.
1 1 1