Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:15:04+01:00
Ob=12cm
bok kw=3cm
bok tr= 4cm
p kw= 3*3=9cm2
p tr= 4 *4(wyskość w przybliżeniu):2=8cm2
wysokośc jest troche mniejsza od długości boku
1 2 1
2009-12-13T21:16:19+01:00
Pole kwadratu = a² = (l/4)² = l²/16
Pole trójkąta równ. = (a²√3)/4 = [(l/3)²√3]/4 =[(l²/9)√3]/4 =
= (l²√3)/36 ≈ 1/21 l²

1/21 l² < 1/16 l²

Odp. Pole kwadratu jest większe.

2009-12-13T21:27:30+01:00
Obwód kwadratu = 4a Obwód trójkąta=3a
Obk=Obt
Przykładowy obwód = 24cm
bok kwadratu 24/4=6
a=6cm
bok trójkąta 24/3=8
a=8cm
Pole kwadratu
P=a²
P=8²
P= 64cm²
Pole trójkąta
P=(a²*√3)/4
P=(8²*√3)/4
P=(64*1,73)/4
P=110,86/4

Odp:Pole kwadratu jest większe.
P=27,71cm²