Odpowiedzi

2009-12-13T21:24:32+01:00
Cztery miliony atomów (4000000) można rozmieścić wzdłuż średnicy główki szpilki. Atom jest niewyobrażalnie mały. Jest on taki mały, że nawet pod zwykłym mikroskopem go nie zobaczymy.
Obrazy atomów uzyskano dopiero niedawno przy olbrzymich powiększeniach w specjalnym mikroskopie; wyglądają one jak małe kulki.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T21:32:14+01:00
Wszystko składa się ponoć z atomów. Może atomy to takie po prostu kulki. Są małe,maluteńkie, ale idealne wręcz doskonałe. Pewien pogląd na to mogą dać porównania, np. cztery miliony atomów można rozmieścić wzdłuż średnicy główki szpilki! Jest tak małą kulką, że niemożliwe jest jego podzielenie. Fascynuje i ciekawi, a niby nic nadzwyczajnego. Jednak nie są to idealne twarde kulki, a raczej dość elastyczne „okrągłe baloniki”. Pod wpływem oddziaływań z zewnątrz atomy mogą się rozciągać, odkształcać, lub zmieniać inne swoje właściwości (np. elektryczne, magnetyczne). Atomy wyraźnie reagują na działania skierowane wobec nich przez siły zewnętrzne
  • IwWw
  • Rozwiązujący
2009-12-13T21:38:05+01:00
Wielkość atomu jest mikroskopijna.
Możemy sobie wyobrazić tak jak byśmy mieli zobaczyć np.
w zasłonie jedną nitkę
tego gołym okiem nie da się zobaczyć
po d mikroskopem , owszem da się .
aby wyobrazić sobie atoma trzeba wiedzieć że golym okiem nie da sie tego zobaczyc