Odpowiedzi

2009-12-13T21:24:21+01:00
Drapieżniki- maja ostre pazury, kły np. gepard
ofiara- kolory skóry robiące za kamuflaż, szybkość do ucieczki np.zebra
pasożyty- małe rozmiary np tasiemiec
2009-12-13T21:26:03+01:00
A)szybkość, siła, ostre pazury i zęby np.tygrys,lampart
b)szybkość i zwinność np.sarna,antylopa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:26:33+01:00
A -rozwinięty zmysł powonienia, słuchu, wzroku
-ostre pazury (np.kot), silne kły, haczykowate dzioby
-zasadzki (np. modliszka)
-parzydełka (np. stułbia)
-sprawy układ ruchu (np. lew, puma)
-sieci (pająk)
-odpowiednio przystosowany żołądek

b
- szybkosc, zwinnosc
- chowanie sie do muszli, pancerzy np. slimak
- zycie w stadzie
- barwy ochronne np. patyczak
- odstraszanie
- upodabnianie do innych gatunkow

c
zewnetrzne
-przystosowane narzady gebowe np.pchly, wszy, kleszcze
-u roslin lodyga wytwarza ssawki np. kanianka

wewnetrzne
+uwstecznione narzody ruchu np. tasiemiec
+ aparaty czepne - przyssawki
+ duza rozrodczosc