Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:45:03+01:00
waćpan - "waszmość pan"
powała - sufit, pułap
powiastka - opowiastka
inszy - inni
gniaździe - gnieździe
mię - mnie
obyczajmi - obyczajami
żem poszedł - poszedłem
gędzić
chędożyć, azaliż i niźliby
rozbisurmanić się
strawa
Imiona - Imbram, Zbylut
Grzmisław
Juranda i Gniewomira
marnowac (w sensie niszczyc)
jeździć do wód"
afekt jako miłość, uczucie i ambaras czyli kłopot.
klawo
"heroina" w znaczeniu "bohaterka"
onegdaj
dziewka
spostponować, czyli obrazić kogoś, zlekceważyć.
kajet
2009-12-13T21:45:57+01:00
Hmm... archaizmy to słowa, które wyszły już z użycia, i których NIE UŻYWA SIĘ W ŻYCIU CODZIENNYM :) ale może chodzi o coś takiego:
- pularysek (portfel)
- kędy
- zawżdy
- wszakom
- zawrzyj
- waszmość
- waćpanna
- jeno
- doń, zeń, weń
- dziatki
- raczy
- obaczę
- zdzierżyć
- klechdy (bajki)
- żywot - brzuch
- ćwiek
- inak