Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T21:34:57+01:00
Jedna prosta proporcja
jezeli w 100g roztwou znajduje sie 5 g cukru
to w 250g roztwou musi znajdowac sie xg
x=250gx5g/100g=12.5g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T21:35:00+01:00
Dane:
mr=250g - masa roztworu
Cp=5% - stezenie procentowe
szukane:
ms= x - masa substancji

Cp = ms/mr *100%
ms= Cp * mr / 100%
ms = 5 * 250 / 100%
ms =12,5g
Odp. potrzeba 12,5g cukru
pozdr nic nie sciagalem z nikad ;p