Odpowiedzi

2009-12-13T21:58:16+01:00
- funkcja glebotwórcza,
- barwniki w farbiarstwie,
- pokarm dla reniferów i piżmołowów,
- schronienie dla bezkręgowców,
- w kuchni - krusznica jadalna,
- w lecznictwie - płunica lekarska, brodaczka, tarczownica.
Mam nadzieję, że pomogłam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T22:04:02+01:00
Janusz12231992 kopiuj wklej z wikipedii ehhh...


-Są bioindykatorem czystości atmosfery (określenie zanieczyszczenia atmosfery za pomocą porostów)
-Pełnią funkcję glebotwórczą gdyż są organizmami pionierskimi (ze szczątków porostów powstaje próchnica a z niej gleba)
-Ważny składnik dla reniferów i piżmowołów
-Są schronieniem bezkręgowców
-Niektóre ptaki wykorzystują porosty do budowy gniazd
-Wykorzystywane w farmacji,lecznictwie i kuchni