Ziemie porusza się wokół Słońca z średnią prędkością około 30km/s. Jaką odległość przebywa Ziemia w ciągu doby? Ile wynosi w przybliżeniu długość orbity ziemskiej wokół Słońca, jeżeli przyjmiemy, że rok trwa 365 dni? Załóż, że Ziemia porusza się wokół Słońca po okręgu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T22:06:48+01:00
1. 24 * 60 * 60 = 86 400 sekund (doba)
86 400s * 30km = 2 592 000 km (tyle pokonuje dziennie Ziemia).
2. dzien * 365 = 946 080 000km.
2009-12-13T22:08:17+01:00
Długos drogi jaka przebedzie Ziemia w czasie 365 dni
l = 365 dni * 24 godzin *3600sekund *30km/sek=946080000 km
ciagu doby = l/365=2592000km