Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T18:57:29+02:00
A - długość podstawy
h = 2/3*a - wysokość
Wysokość trójkąta tworzy nam dwa trójkąty prostokątne o następujących bokach:
Przyprostokątne: 2/3a i 1/2a
Przeciwprostokątna: 15 cm

Z tw. Pitagorasa liczymy więc:
(2/3*a)²+(1/2*a)² = 15²
4/9a²+1/4a²= 225
(16+9)/36*a² = 225
5/6*a = 15
a = 15*6/5
a = 18 cm

Obwód trójkąta wynosi:
2*15 cm +a = 30 cm +18 cm = 48 cm

Odp. Obwód trójkąta wynosi 48 cm.
2009-09-08T19:20:57+02:00
(2/3*a)²+(1/2*a)² = 15²
4/9a²+1/4a²= 225
(16+9)/36*a² = 225
5/6*a = 15
a = 15*6/5
a = 18 cm

Obwód trójkąta wynosi:
2*15 cm +a = 30 cm +18 cm = 48 cm