Odpowiedzi

2009-12-13T22:21:09+01:00
W pieciokacie jest 540^, w szesciokacie 720^, a w dziesieciokacie 1440^.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T22:22:34+01:00
Pięciokącie
(5-2)*180 stopni = 3 * 180 stopni= 540 stopni
sześciokącie
(6-2) *180 stopni = 4 * 180 stopni = 720 stopni
dziesięciokącie
(10-2) *180 stopni= 8 * 180 stopni= 1440 stopni

wzor ogólny:
(n-2)*180 stopni
gdzie "n" to liczba boków=kątów wielokąta ;d;d
12 3 12
2009-12-13T22:23:22+01:00
Suma miar kątów wewnętrznych n-kąta jest równa (n - 2) · 180°.

pięciokąt = (5-2)* 180 = 540

(6-2)*180 = 720
(10-2)*180 = 1440
5 4 5