Napisz mi jak się czyta po niemiecku ;p ???
te różne literki i przykłady i nie pisz mi na przykład:

ei - i

możesz tak napisać ale wszystko jak się czyta

a nie że wymienissz kilka przykładów postarasz sie najlepsza odpowiedź nie postarasz się spam ;p

2

Odpowiedzi

2009-12-13T22:55:27+01:00
ä - e
ö - długie y
ü - y
ß - s
v - f(w)
eu - oj
ej - aj
ig - iś
sch - sz
tt - t
ie - i
s - z
ck - k
tz - c
sp - szp

myślę, że choć trochę pomogłam :)
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T23:44:25+01:00
Wg prościej na przykładach nauczyć sie czytania.
möchten- myśten
hören-hyren
czyli ö- czyta się jak y

sich- zyś
sind- zind
s - jak -z

sehr- zejr
stehen- sztejen ->h czyt. j
standen- sztanden
->st jak sz

Gäste -geste
trägst-tregst
Mädchen- medśen ->ä czyt.jak e, ->ch czyt. ś
ich-iś ->ch czyt. ś
sich-ziś

wünschen- wuunszen ->sch czyt. sz
Glück-gluuk ->ck czyt k
->ü czyt. uuu, nacisk na u

Schulen-szulen
schlafen-szlafen
Tasche-tasze
->sch czyt. sz

jetzt-ject ->z czyt. jak c
ziehen -zijen
zwanzig-cwancyś ->>końcówki zig czytaj jako cyś

groß-gros ->ß czyt. s
Grüße-gruuuse

eine- ajne
deine-dajne ->ei czyt. aj
schreiben-szrajben
heißen- hajsen

ie czyt. jak i
schließen-szlisen
liegen-ligen

eu-oj
heute-hojte
euch-ojś
neue-noje

->er czyt. a gdy jest na końcu słowa np.
september- septemba
oktober-oktoba
lehrer-lejra
telefonnummer telefonnuma

to są takie najważniejsze wydaje mi sie;)
19 4 19