Artur napełnił kubek sokiem pomarańczowym . Wypił połowę i dolał do pełna wody mineralnej . Następnie wypił pół szklanki soku z wodą i dolał do pełna wody . Czynności te powtórzył jeszcze dwukrotnie . Na koniec ostatnią szklanę soku z wodą mineralną wypił do dna .Ile szklanek soku pomarańczowego ,a ile szklanek wody mineralnej wypił Artur ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T12:55:44+01:00
2009-12-14T12:58:31+01:00
Artur wypił 1 szklankę soku pomarańczowego ponieważ nie dolewał go w ogóle.
i
0.5+0.5+0.5+1=2.5 szklanek wody

Odp: Artur wypił jedną szklankę soku pomarańczowego i dwie i pół szklanki wody.
6 3 6
2009-12-14T12:58:58+01:00
Najpierw wypił 0,5 soku i 0,5 wody. Później znowu dolał i wypił 0,5 szklanki wody, później jeszcze tak 2 razy no i jak wypił do końca to tą resztę soku czyli 0,5.
Sumując: wypił 1 szklankę soku i 2 wody.
Nie umiem tego zbyt dobrze wyjaśnić ale mam nadzieję że wiadomo o co chodzi :)
6 2 6