Odpowiedzi

2009-12-14T12:56:24+01:00
2 Na + 2 HCl → 2 NaCl + H2
powstaje chlorek sodu

Ca + 2 HCl → CaCl2 + H2
powstaje chlorek wapnia

Pozdro))
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T13:01:09+01:00
2Na+2HCl-->2NaCl+H2
chlorek sodu i wodór w postaci gazu
Ca+2HCl --> CaCl2 + H2
chlorek wapnia i ulatniający się wodór w postaci gazu ( strazłka do góry jeszcze musi być przy wodorze i tu i tu)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T13:29:02+01:00
2 Na + 2 HCl → 2 NaCl + H2
NaCl to chlorek sodu

Ca + 2 HCl → CaCl2 + H2
CaCl2 to chlorek wapnia
1 4 1