Odpowiedzi

2009-12-14T13:05:47+01:00
Pole szyby:
(1,5m-2*5cm)*(80cm-2*5cm)=1,4m*0,7m=0,98m²

Odp.:Szyba w tym oknie ma powierzchnię 0,98m².
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T13:13:17+01:00
OBLICZAM WYMIARY SZYBY:
x= 150cm - 5cm - 5cm = 140cm -wysokość samej szyby
y= 80cm - 5m - 5cm = 70cm- szerokość samej szyby

OBLICZAM POLE SZYBY:
P= x*y
P=140 * 70
P= 9800cm²

w metrach to będzie
P= 1,4m * 0,7m
P= 0,98m²

ODP. POLE POWIERZCHNI SAMEJ SZYBY WYNOSI 9800cm², tj. 0,98m².

POZDRAWIAM :)


AHA! W ZAŁĄCZNIKU PROWIZORYCZNY RYSUNEK ;-P
2009-12-14T13:29:28+01:00
Dane :
szerokoś ramy - 5cm
wysokośc całości - 150 cm
szerokośc całości - 80 cm

Wzór :
Pole prostokąta - a x b

Rozwiązanie :
5 x 2 = 10
150 - 10 = 140 cm
80 - 10 = 70 cm

Dane :
a = 140 cm
b = 70 cm

Podstawienie pod wzór:
a x b = 140 x 70 = 9800 cm kwadratowych

Odpowidź: Pole samej szyby wynosi 9800 cm kwadratowych.