Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T13:23:04+01:00
X wiek ojca
y wiek młodszego syna

x=2(11+y)
x+20=11+20+y+20

x=22+2y
22+2y+20=51+y
42 + 2y = 51+y
2y-y = 51-42
y=9

x=22 + 2*9 = 22+18 = 40

Ojciec ma 40 lat a młodszy syn 9
2009-12-14T13:23:29+01:00
X - wiek młodszego syna (9 lat)
11 - wiek starszego syna
2(x+11) - wiek ojca (40 lat)

2(x+11)+20=x+20+11+20
2x+22+20=x+51
2x-x=51-22-20
x=9

  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T13:25:23+01:00
Ojciec ma 22 lata
za 20 lat bedzie mial 42lata