Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T13:36:42+01:00
X-wiek syna
y-wiek ojca

{y=x+28 /*(-1)
{y-2=3x

{-y=-x-28
+{y-2=3x
------------------
-2=2x-28 /+28
26=2x /:2
{x=13
{y=13+28

{x=13
{y=41

Odp.:Ojciec ma 41 lat, a syn ma 13 lat.
1 5 1
2009-12-14T13:38:40+01:00
Ojciec jest o 28 lat starszy od swojego syna. 2 lata temu był od niego 3-krotnie starszy. Ile lat ma ojciec, a ile syn? odp. prosiłbym w ukł. równań, obojętnie którym sposobem.

Dane:
x-wiek ojca
y-wiek syna

28+x=y
(28+x)-2=3y

y=28+x
3y=26+x

y=28+x
3(28+x)=26+x

y=28+x
84+3x=26+x

y=28+x
2x=58 /:2

y=28+x
x=29

y=28+29
x=29

y=57
x=29


MAM NADZIEJĘ ŻE NIC NIE POMYLIŁAM
POZDRAWIAM :)
2009-12-14T13:45:34+01:00
X - wiek syna
y - wiek ojca

y = x+28
x - 2 = 3y - 2

y = x + 28
x - 2 = 3(x+28) - 2

y = x + 28
x - 2 = 3x + 84 - 2

y = x + 28
84 = 3 x - x

y = x + 28
84 = 2 x

84/2

y = x + 28
x = 42

y = 42 + 28
x = 42

y = 70
x = 42